FANDOM

Autor: Blue331
K
anon

Tannader Gardeilen do mistrz Jedi, który znany był w całej galaktyce, lecz zmarł w tajemniczych okolicznościach.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Tannader Gardeilen należał do szlacheckiego rodu Gardeilenów. Jego ojciec był królem ogromnej planety Femtralopis. Jego matka nazywała się Elena Hi'tris i była mistrzynią Jedi. Ojciec zaś nazywał się Kael Gardeilen. Gdy Tannader był mały, jego ojciec zginął w zamachu zoorganizowanym przez niejakiego Dehana Olmeca - przywódcę anarchistów. Na planecie zapanowała anarchia i połowa ludności zginęła w wyniku bitew, głodu i nieładu politycznego. Panowała wielka wojna gangów. Największym gangiem byli Anarchiści, którzy dążyli do wiecznej anarchi i wojny. Każdy owoc czy kawałek chleba był tu skarbem. Matka Tannadera nauczyła go sztuki Jedi i przekazała mu całą swoją wiedzę. Podarowała mu także złoty miecz świetlny o niebieskiej klindze.

Rządzenie planetą Edytuj

Pewnego razu, gdy jedno z niewielu drzew wypuściło owoce, każdy chciał trochę zerwać. Jednak podstępny Olmec wszystkich odganiał od drzewa, oświadczając, że należy do niego. Tannader wściekł się i dostał wizji, że to on jest mordercą jego taty. Wpadł w ogromny szał i rzucił się na Olmeca, pozbawiając go życia. Anarchiści upadli i wojny się skończyły. Tannader ogłosił się królem i obiecał, że przywróci planecie dawny cywilizowany wygląd. Rozpoczął intensywny trening Jedi pod okiem swojej matki. Trenował całe noce i dnie. Ulepszył też swój miecz świetlny, tak by był bardziej lekki.

Samoszkolenie na Jedi Edytuj

Pewnego dnia jednak jego matka umarła ze starości. Załamał się totalnie – wyrzekł się władzy, zamknął się w pałacu i trenował tam sam przez 3 lata, nikogo nie wpuszczając. Wtedy objawiła mu się jego matka w postaci ducha Mocy. Powiedziała mu, żeby poleciał do świątyni Jedi na Razzard, aby zostać tam mistrzem. Stwierdził jednak, że nie jest gotów, i trenował znowu kolejne 3 lata. Wkońcu 40-letni Tannader wyszedł z zamku bardziej umięśniony i z brodą. Kupił sobie statek i wyleciał na Razzard. Rada Jedi przyjęła go od razu, gdyż matka już opowiedziała radzie o nim. Został więc wielkim mistrzem i dostał swojego 1 padawana: 4-letniego Faloana Dixatria.

Szkolenie padawana Edytuj

Faloan był młody, lecz dużo już umiał. Szkolił się więc do 22. roku życia przez 18 lat. Gdy Faloan został mistrzem, uczył Evenga, a Tannader dostał nowego ucznia – Kanthora Kaah. Jednak odmówił szkolenia, gdyż Kaah był zupełnie niewrażliwy na Moc. Wkurzony więc wyszedł ze świątyni. Tannader poszedł do swej kwatery na medytację. Zastał tam jednak człowieka w masce pilota TIE. Nie wiedział, że za maską kryje się sam Kaah. Wypalił z blastera i trafił Tannadera prosto w głowę, zabijąc go. Nikt jednak niewiedział o tym, że zabójstwa dokonał właśne Kaah, więc śmierć Gardeilena pozostała dla wszystkich tajemnicą.