FANDOM

Star Wars Fanonpedia to witryna, a jednocześnie największa polska wiki, na której dosłownie każdy może tworzyć swój własny świat Gwiezdnych wojen! Publikowane przez użytkowników informacje o postaciach, miejscach, wydarzeniach i innych elementach uniwersum gromadzimy w postaci artykułów, a oprócz nich w swoich zasobach mamy także fanowskie grafiki oraz opowiadania. Jeżeli chcesz do nas dołączyć, wystarczy, że dodasz swój pierwszy artykuł i opiszesz w nim, cokolwiek tylko zechcesz!
Artykuł polecany
Leia Windum

Leia Windu zd. Kenobi, właśc. Leilady Kunegunda Kenobi-Windu XIII, była urodzoną w Kywalker na Dantooine ludzką kobietą, siostrą Padmé Kenobi i Obi-Wana Kenobiego oraz przyjaciółką Shmi Skywalker z dzieciństwa i żoną Mace'a Windu z czasów wojen klonów, przed których wybuchem razem z Sheevem Palpatine'em miała swojego pierwszego syna, Snoke'a, pierwotnie znanego jako Stanisław. Po 4 ABY wyszła za mąż za Luke'a Skywalkera, którego zdradziła z Lando Calrissianem, wydając na świat jedno dziecko – Celinę, którą jednak zaraz po narodzinach postanowili zamrozić w karbonicie, twierdząc, że nie nadają się na rodziców. Urodziła także Lowbaccę z Chewbaccą. Swojego syna jednak oddali Katarzynie, która z kolei podarowała niemowlę siostrze Chewie'ego. W 10 ABY Leia związała się z Jar Jarem Binksem, a niedługi czas potem razem z nim i Shmi stanęła na czele Imperium Jar Jara. Zginęła w 10 ABY, zabita przez Jar Jara podczas ataku na Rattoine, jednak po roku została przywrócona do życia przez Bena Solo i Lanevera Villechama. Po tych wydarzeniach ponownie związała się z Lukiem.

W następnych latach Leia uczestniczyła w poszukiwaniach pierwszego miecza świetlnego, celem czego konieczne było znalezienie sześciu legendarnych broni, mających posłużyć jako klucze. Zdobywszy je, razem z przyjaciółmi udała się na Endor. Ostatecznie jednak artefakt trafił w ręce nieznanego użytkownika Mocy. Po tych wydarzeniach Luke postanowił odprawić Leię Windu, podążając ścieżką Jedi, i wziął się z trening Bena Solo. Kobieta wróciła wtedy do Lando Calrissiana i zamieszkała z nim na Jakku. W 15 ABY oboje postanowili odmrozić Celinę i sprzedać ją, zmieniając jej imię na Rey.

W 21 ABY Leia spotkała się z Chewbaccą na Kashyyyk. Kiedy odnalazł ich tam ich syn i wszystko sobie wyjaśnili, na miejsce przyjechał nieznajomy zdobywca pierwszego miecza świetlnego, którym jak się okazało, był Mace Windu. W czasie pojedynku zamordował on Lowa, a broniąc się, postrzelił samą Leię. Ta jednak ponownie wyznała mu miłość i oddała się w jego ręce, aby ratować Bena Solo. Zginęła na skutek wykrwawienia, znajdując w ramionach swojego pierwszego męża.

Przeczytaj całość… | Zobacz wszystkie | Zgłoś nowy

Aktywność na forum

Najnowsze Dyskusje

Ładuję Dyskusje...

Ostatnie wpisy na blogach
Utwórz wpis

Blogi

Zobacz więcej >

Od 5 lipca 2015:

  • 2079 artykułów
  • 51 304 edycje
  • 59 edytujących

O naszej wiki:

Współtwórcy miesiąca:

Ładowanie…

Członkowie administracji:

Współpraca
Swiat Świat Star Wars
Nowości ze świata wydawniczego Gwiezdnych wojen!
HoloNet HoloNet News
Nowości, publicystyka i wszystko, co związane ze Star Wars!
60px-Wiki.png Empirepedia
Encyklopedia-wiki na temat pierwszego Expanded Universe!

Zobacz też
Sonic - footer
Wiki w kategorii kreatywne

Angry BirdsAnimeAnimangaAnuriaAo no ExorcistBakugan • Ben 10 (Ben 10 Fan FictionBen 10 Alternatywne Historie)BionicleBleachBronyCartoon NetworkCzarodziejkiDawno, dawno temuDragon BallDziedzictwo • Fairy Tail (Fairy Tail FanFairy Tail GuildFairy Tail JN)Fanon WikiFilmyFikcyjne HistorieFikcyjne księżniczkiFineasz i FerbFive Nights at Freddy'sFredziakFuturopediaGenerator RexGrand Theft Auto • Gry (FangamepediaGames RandomTwoja własna gra)Gumball • Gwiezdne wojny (Biblioteka Fanonu Star WarsStar Wars Fanonpedia)H2O - Wystarczy kroplaHarry PotterHuntikJak Wytresować SmokaKomisarz AlexKraina loduKuroko no BasukeKuroshitsujiMarvelMiraculous LadybugMy Little PonyNarutoNocni Łowcy WikiOKOŃOpowiadaniaOryginalne postaciePokemonRabbideerZScooby DooSlugterraSmokełySonicStar Wars: RebelianciStickWorldSuper CyfrySword Art OnlineThe Elder Scrolls • Totalna Porażka (NFTPTDFFTotalnatorsiTPtBHTP )TransformersWakfuWarhammer 40KWiedźminWładca PierścieniWonderlandWyobraźnia to MagiaX-menYandere SimulatorYu-Gi-OhWojownicyEncyklopedia o złoczyńcach

dodaj swoją Wiki!