FANDOM

Autor: Samalai
L
egendy

Saffara była planetą znajdującą się w enigmatycznym sektorze Mastimy, krążąca dookoła Mastimy. Była bogata w H2O, a większość jej powierzchni pokrywały oceany. Mimo sprzyjających warunków nie powstała tutaj żadna znana rasa wodna. Podobnie jak inne ciała niebieskie w tym regionie została skolonizowana przez gatunki charakterystyczne dla przestrzeni Huttów, szczególnie ludzi.

Saffarianie z czasem podzielili swoje społeczeństwo na struktury plemienne, na równi współpracujące, jak i walczące o wpływy na planecie. Cennym surowcem był tutaj antullum, gaz używany do produkcji wojskowych środków przeciwbólowych. Z racji jego wartości główne spory między klanami opierały się na walce o terytoria bogate w ten surowiec.

Planeta była partnerem Republiki i to ona głównie kupowała surowiec.

Aktualnym przywódcą rady plemion był Eirta Lissiri z Klanu Czerwonego. Inni przedstawiciele rady to Twi'lekanka Barga Tiriti z Klanu Białego, człowiek Neid Phrog z Klanu Niebieskiego, Rodianin Ni Pulu z Klanu Żółtego i człowiek Ladia Magarathai z Klanu Zielonego.

Na planecie było jeszcze co najmniej dziewięć klanów, które nie były na tyle silne, aby dostać się do rady. Trudno powiedzieć, skąd wziął się taki, a nie inny sposób nazywania swoich klanów przez rodowitych Saffarian.