FANDOM

Autor: Mustafar29
K
anon
Banned (1) Artykuł sprzeczny
Uwaga! Ten artykuł zawiera informacje sprzeczne z innymi seriami, których świat przedstawiony został wykorzystany poniżej.

Sa Simula była świętą księgą zawierającą dokładny opis stworzenia galaktyki, której kult – niekiedy powiązany z wiarą w Moc – obecny był w kulturze wielu plemion z różnych regionów wszechświata.

W centrum wydarzeń związanych ze stworzeniem galaktyki Sa Simula umieszczała trzy osobowe byty, takie jak Orn Free Taa, Sakrassaumis i Darth Mustafar, których kolizja spowodowała powstanie niezależnych od siebie gwiazd, planet i innych ciał niebieskich.

W 34 ABY jedną z kopii oryginalnego tekstu posiadał w drzewnej bibliotece Luke Skywalker, przebywający w odosobnieniu na Jakku. Zamierzając opuścić planetę, jego uczennica Rey zabrała większość świętych ksiąg ze sobą. Wyjątek stanowił jednak ostatni egzemplarz Sa Simuli, która niedługi czas spłonęła wraz z podpalonym przez piorun ducha Yody pień.

Fragment zapisu Edytuj

The story isn't about Jar Jar Binks.
The topic of this are only three beings.
And one day I'm sure we'll find out their names.
Which start with DM, OFT, and S.

Poza światem Gwiezdnych wojen Edytuj

Inspiracją dla opisania Sa Simuli stała się inicjatywa Wspólne opowiadanie w komentarzach! oraz spór, jaki wywołała wśród biorących w zaangażowanych w nią fanonpedystów.

W języku filipińskim sa simula oznacza na początku.

Galeria Edytuj