FANDOM

K
anon

Rikh Do'Ven był majorem w służbie Imperium Galaktycznego, dowodzącym eskadrami myśliwców TIE. Jako weteran służący od kilkudziesięciu lat w armii dysponował ponadprzeciętnymi umiejętnościami, zarówno taktycznymi, jak i w zakresie pilotażu.

Początki kariery wojskowej Do'Vena sięgają jeszcze czasów sprzed kryzysu separatystycznego. Od momentu wstąpienia do armii Republiki pełnił funkcję pilota myśliwców, a gdy na tym polu wykazał się talentem, zlecano mu również oblatywanie maszyn testowych. Wraz ze zdobytym doświadczeniem zdobywał kolejne stopnie oficerskie. Wielokrotnie odznaczył się w trakcie wojen klonów i początkach funkcjonowania Imperium, jednak wraz z czasem przydzielano mu coraz mniej ważne zadania. Sprawił to między innymi jego wiek, ale także niepewne podejście do nowego ustroju. Do'Ven zawsze stronił od polityki, podchodząc do niej dużą dozą swojego specyficznego humoru, na skutek czego wyrobił sobie opinię osoby niewystarczająco gorliwej na realia Imperium. Faktem było jednak, iż każde powierzone mu zadanie wypełniał z pełną sumiennością.