FANDOM

L
egendy

Paxus Xay'xergo był quermiańskim mistrzem Jedi, który wyruszył w podróż po galaktyce, pozwalając, by Moc prowadziła go do tych miejsc, gdzie najbardziej przyda się jego obecność i pomoc. Posługiwał się formą 0, wyznając zasadę absolutnego pacyfizmu i unikania przemocy za wszelką cenę.

Biografia Edytuj

Paxus był uczniem Yaraela Poofa aż do jego śmierci. Pozostając mocno pod wpływem swojego mistrza, Xay'xergo nauczył się rozwiązywać problemy bez użycia siły, szkoląc się w formie 0. Już jako rycerz Jedi brał udział w pierwszej bitwie o Geonosis, walcząc wraz innymi Jedi na arenie. Utrata tego dnia wielu towarzyszów była kolejnym wydarzeniem, które mocno ukształtowało poglądy Paxusa – Quermianin nie tylko zagorzale krytykował wojnę, ale także uznał stanięcie przez zakon na czele wojsk za olbrzymi błąd.

Jakiś czas później wraz z Lihadirą Suntessi, porucznik Kirą Ordo oraz CC-2112 otrzymał zadanie zbadania i ustabilizowania sytuacji w zamieszkałym przez uchodźców Dystrykcie IX. Równocześnie Zakon przydzielił mu także uczennicę – padawankę Audrey Ters. Wspólnym wysiłkiem udało im się usunąć z dystryktu wpływy Czarnego Słońca i Separatystów oraz pokonać togrutańskiego zabójcę Alakiego Tega.  Po zakończeniu zadania otrzymał tytuł mistrza i ofertę zostania osobistym doradcą kanclerza. Jednak z racji iż podczas wykonywania swej misji coraz częściej nie zgadzał się z decyzjami zakonu i Senatu, postanowił na własną rękę wyruszyć wraz z swą uczennicą na pielgrzymkę po galaktyce, pozwalając prowadzić się Mocy.

Wygląd zewnętrzny, osobowość i umiejętności Edytuj

Paxus był ciemnoszarym Quermianinem o mlecznobiałych oczach. Nosił brązowe szaty Jedi, uzupełnione o wysoki, usztywniany kołnierz, osłaniający jego długą szyję, i dodatkowe rękawy na drugą parę rąk. Był chudy i wiotki nawet jak na przedstawiciela swojej rasy. Wbrew kulturze Quermian drugą parę rąk nosił widoczną, zwykle zaplecioną za plecami. Posługiwał się zielonym mieczem świetlnym, choć nigdy nie używa go do walki.

Paxus był mistrzem Jedi i posiadał wszystkie niezbędne umiejętności do pełnienia tej funkcji. Choć w zakresie walki mieczem przeszedł jedynie podstawowy trening, to posiadał niezwykły talent do posługiwania się Mocą, na której zwykł polegać w wielu swych działaniach. Mistrz Xay'xergo znany był ze swej zdolności przewidywania przyszłości, jak również doskonałego wyczuwania myśli i nastrojów innych. W walce nie używał miecza świetlnego ani nie krzywdził fizycznie przeciwnika – w pierwszej kolejności zawsze próbował negocjacji, niekiedy wyciszając agresję w umyśle oponenta za pomocą Mocy. Gdy jednak to zawidziło, Xay'xergo stosował iluzje, by zmylić wroga, podczas gdy sam wprowadzał telepatycznie zamęt w jego myślach, aż ten zaniecha walki.