FANDOM

Autorzy: Mustafar29 i Gial Ackbar
Fanon alternatywny (wersja kanoniczna)· Artykuł polecany na sierpień 2015
Leika Pomóż mi, . Jesteś moją jedyną nadzieją.
Ten artykuł wymaga poszerzenia w oparciu o różne źródła.

Ten artykuł wymaga bardziej lub mniej gruntownej edycji, przeprowadzonej w oparciu o informacje podane w fanowskich opowiadaniach, innych artykułach lub na podstawie koncepcji autora.

Jestem miską świata!
— ulubione powiedzonko Leii.

Leia Windu, z domu Leia Kenobi (oficjalnie Leilady Kunegunda Kenobi-Windu XIII) to krewna Obi-Wana Kenobiego, żona Mace'a Windego (przed rozwodem) i Luke'a Skywalkera (po rozwodzie z Macem). Matka Mariusza Skywalkera.

Biografia Edytuj

Leia przyszła na świat na Dantooine. Była krewną Obi-Wana Kenobiego, jednak nigdy go nie poznała. Jej ojciec umarł, gdy miała 3 latka, a matka, gdy miała ich 13.

Kiedy w Wojnach klonów (serialu 2003-2005, wchodzącego w skład niekanonicznego już EU) Mace Windu rozwalał droidy separatystów jednym uderzeniem ręki, Leia zakochała się w nim. Po tygodniu znajomości postanowili wziąć ślub i razem zamieszkać. Niestety Windemu przypomniało się, że jest Jedi i musi wracać na Coruscant. Zostawił swoją damę z brzuchem. Urodziła córeczkę i nazwała ją Leia Juniorka. Mieszkały na Dantooinie jeszcze długo a długo... pewnego dnia przybyli tam rebelianci by budować swoją bazę. Leia sprzedała im posiadłości i stała się buntowniczką. W tym czasie jej około dwudziestoletnia córka znalazła sobie chłopa i została na Dantooinie. Podczas ewakuacji z tej planety Leia ruszyła razem z rebeliantami. Jej córka i jej chłopak zostali zamordowani przez szturmowców, których wysłał tam nieszczęsny Tarkin (o którym nie wiedzieć czm znajduje się strona na KYW).

Związek z Jar-Jarem

W związku z Jar-Jarem.

Leia śmierć

Śmierć Leii z rąk Binksa.

Leia vs Jar-Jar

Ostatnia walka z Jar-Jarem.

Podczas walki z Imperium Leia zakochała się w Luku. Po bitwie na Endorze zamieszkali razem na Rattoine. Kiedy partnerka powiedziała mu, że jest w ciąży, Luke powiedział, iż ma złe doświadczenia dotyczące ojców, i że chyba z nią zrywa, ale może do niej wróci, powiedział, że nie wie. Leia nazwała syna Mariusz. Po jakimś czasie przeprowadziła się z nim na Endora i znowu wróciła do Luka, gdyż blondas, kiedy zobaczył, jakiego ma odjazdowego syna - postanowił do niej wrócić. Leia zginęła w walce z Jar-Jarem.

32px-Ikona.png Zobacz kolekcję cytatów dotyczących tego artykułu.

Ciekawostki Edytuj

  • Badania przeprowadzone w roku 40 ABY wskazują, iż co czwarta istota w galaktyce jest spokrewniona z Leią Windu.