FANDOM

Autor: Mustafar29
Fanon kanoniczny (wersja alternatywna)
Premiera 14 grudnia 2017. Dołącz do dyskusji!

Leia Windu, zd. Kenobi, właśc. Leilady Kunegunda Kenobi XIII, była urodzoną w Kywalker ludzką kobietą, siostrą Padmé Kenobi i Obi-Wana Kenobiego oraz przyjaciółką Shmi Skywalker z dzieciństwa i żoną Mace'a Windu z czasów wojen klonów. Po 4 ABY wyszła za mąż za Luke'a Skywalkera, którego zdradziła z Lando Calrissianem, wydając na świat jedno dziecko – Celinę. W 10 ABY związała się z Jar Jarem Binksem, a niedługi czas potem razem z nim i Shmi stanęła na czele Imperium Jar Jara. Zginęła w 10 ABY, zabita przez Jar Jara podczas ataku na Rattoine, jednak po roku została przywrócona do życia przez Kylorenka i Lanevera Villechama. Po tych wydarzeniach ponownie związała się z Luke'iem.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Leia Windu urodziła się w Kywalker, miejscowości na Dantooine[3], jako córka Donaty Kenobi[7]. Miała dwoje rodzeństwa: brata Obi-Wana Kenobiego oraz bliźniaczkę Padmé Kenobi[7]. W młodości poznała Shmi Skywalkerę, z którą w późniejszym czasie studiowała. Kłóciły się także o jednego mężczyznę.[8]

W pewnym momencie Leia Windu była w związku z bossem Rugorem Nassem. Kiedy jednak zerwała z nim znajomość, mężczyzna poślubił jej siostrę, Padmé.[9]

Wojny klonów Edytuj

Współpraca z mistrzem Feelem Edytuj

W czasie trwania wojen klonów Leia przybywała w galerii na Hothu, gdzie robiła zakupy ze swą bliźniaczką, Padmé[10]. Jakiś czas później uczestniczyła w pościgu za mistrzem Feelem na Coruscant.[4] Na tej samej planecie zgodziła się także z Aldebarą, w której opinii jej mąż, mistrz Feel, był zbyt służalczy względem kanclerza Palpatine'a, a na koniec razem z Klementyną została w jego domu, celem pilnowania[11]. Uczestniczyła także w jego poszukiwaniu, kiedy okazało się, że był Mrocznym Lordem Sithów[12].

Małżeństwo z Mace'em Edytuj

Zaślubiny

Zdjęcie ślubne z Mace'em Windu.

W innym momencie konfliktu wybuchła bitwa o Dantooine. Celem separatystów było zdobycie planety, jednak naprzeciw nim wyszły oddziały Republiki Galaktycznej dowodzone przez Mace'a Windu. Leii szybko udało się uwieść mężczyznę i wziąć z nim ślub, jednak kiedy jego oddziały przegrały bitwę, Jedi wrócił na Coruscant, a przez to, że nie wziął rozwodu, Leia do 19 BBY nie mogła się ponownie wiązać. Po śmierci Mace'a została wdową.[7]

W czasie wojny Mace przystał na jedną z propozycji mistrza Feela, który groził mu, że zabije jego żonę.[12]

Dalsze losy Edytuj

W pewnym momencie swojego życia Leia weszła w związek ze Nute'em Gunrayem, z którym miała jedno dziecko – Sruta.[13]

W 1 BBY Leia odwiedziła swoją matkę. Nie widziała jej później przez ponad dziesięć lat.[7]

Początki Nowej Republiki Edytuj

Ślub z Luke'iem Edytuj

Jakiś czas po bitwie o Endor, Leia Windu poznała Luke'a Skywalkera i wyszła za niego za mąż. Początkowo jednak parze nie udawało się mieć dzieci. Luke marzył o chłopcu; uważał, że jeżeli do 15 ABY jego plany się nie ziszczą, zostawi swoją kobietę. Z kolei gdyby urodziła mu się dziewczynka, mężczyzna zostawiłby ją na Jakku.[5]

Romanse Edytuj

W pewnym momencie swojego małżeństwa z Luke'iem Leia uwiodła Lando Calrissiana. Na skutek romansu na świat przyszło jedno dziecko – Celina Calrissian.[3] Swojego męża kobieta zdradzała także z Chewbaccą i Hanem Solo.[6]

Przygoda na Jakku Edytuj

A tak prywatnie, przyjaźniłam się ze Shmi od dziecka. Chodziłyśmy do jednej szkoły...właściwie to obie pochodzimy z Dantooine...
— Leia Windu o znajomości ze Shmi.[3]

W 10 ABY Luke Skywalker nawiązał kontakt z Clieggiem Larsem, który zachował swą tożsamość z masce noszonej kiedyś przez Shmi Skywalker[5]. Chłopak był bardzo zdeterminowany, aby spełnić żądania swojego przybranego dziadka. Zdecydował się udać na Jakku, do Pajdy, która mogła znać lokalizację jego babci. Kiedy razem z Leią Organą, Hanem Solo, Lando Calrissianem i swoim mężem przebywała na Chandrili, postanowili razem udać się na tę wyprawę. Kiedy Solo zaproponował wzięcie Sokoła, pozostali zaprowadzili go przez myśliwiec V-wing i podarowali go mężczyźnie jako prezent na urodziny. Poinformowali go także, że jego ukochany frachtowiec został sprzedany.[3]

Leia

Leia Windu.

Kiedy towarzysze wylądowali na Jakku, udali się do jednego z namiotów. Leia Organa przywitała wtedy obecnego tak Radodzieja o lokalizację Pajdy, biorąc go początkowo za kobietę, na co poprawiła ją Leia Windu. Mężczyzna nie wydawał się jednak być zadowolony z konwersacji, gdyż ważniejsze dla niego było obieranie ziemniaków na następny dzień. Obu Leiom udało się jedynie dowiedzieć, że Pajda zaginęła po tym, jak próbowała ożywić Cliegga Larsa przed dziesięcioma laty, co robiła na zlecenie Shmi Skywalkera. Wtedy w namiocie znaleźli się Luke, Lando i Han. Pierwszy z nich spytał, czy Radodziej przypadkiem nie wiedział nic o miejscu bytowania jego babci. Mężczyzna nie mógł o tym powiedzieć, ponieważ rozmowę przerwał Kylorenek, który poprosił Hana o pomoc w zawiązywaniu butów. Kiedy Solo skończył tę czynność, a syn mu podziękował, Leia Windu zmusiła Radodzieja do kontynuowała, grożąc mu swoimi mięśniami. Powiedziała przy tym, że obie pochodziły z Dantooine. Dowiedziawszy się o tym, Luke postanowił udać się na ową planetę, gdyż to właśnie tam mogła bytować jego babcia.[3]

Na Jakku zostali natomiast Leia Windu i Lando. Kiedy razem grzali się ognisku, piekąc kiełbaski, Lando został niespodziewanie zastrzelony przez Shmi. Kiedy dawna mieszkanka Tatooine podeszła do Leii, ta podziękowała jej. Całe zajście było bowiem spiskiem kobiet mającym na celu sprawić, aby Luke nigdy nie dowiedział się o ich romansie.[3] Następnie obie damy usiadły przy ogniu i wspominały dawne dzieje, życie studenckie i to, jak kłóciły się o jednego z chłopaków. W pewnym momencie Leia wstała i udała się w kierunku mroku ogarniającego planetę, opuszczając swą dawną przyjaciółkę.[8]

Z wizytą u matki Edytuj

Niedługo potem Leia wstawiła się w domu swojej matki, której nie widziała była przez jedenaście lat. Kiedy weszła do jej mieszkania, zastała ją chodzącą po suficie i sprzątającą go pomimo faktu, że mieszkanie nie miało dachu. Kiedy kobiety udały się do kuchni, Donata poczęła wypominać swojej córce jej lekkie podejście do życia. Miała jej za złe, że posiadała zbyt wielu mężczyzn. Dodała też, że jej bliźniaczka, Padme, nie była u niej tylko dwa lata. Kiedy matka Leii wyszła za potrzebą, do pomieszczenia wszedł rozbawiony Gunganin. Kobieta początkowo myślała, że ma do czynienia z mistrzem Feelem. Okazało się jednak, że był to Jar Jar Binks.[7] Chociaż Leia nie darzyła sympatią Gungan, ten osobnik przypadł jej do gustu, zwłaszcza wtedy, kiedy powiedział jej, że ma duże pośladki. Dotychczas bowiem mężczyźni cenili w niej tylko wygląd, a nie to, co miała w środku. Kiedy w pomieszczeniu zjawiła się Donata, Binks powiedział, że woli od niej je córkę, a następnie wziął Leię pod ramię i wyprowadził z mieszkania, w którym pozostawił jej rozpłakaną matkę.[9]

Spacer z Jar Jarem Edytuj

Związek z Jar-Jarem

Związek z Jar Jarem.

Podczas spaceru na Dantooine, Leia i Jar Jar natknęli się na Shmi Skywalker, która, dowiedziawszy się od Katarzyny, że Gunganin przebywał właśnie w tym miejscu, postanowiła się do niego wybrać. Kobieta początkowo myślała, że Leia celowo go werbowała. Kiedy jednak okazało się, że Windu była w nim zakochana, Skywalker starała się przekupić mężczyznę, mówiąc mu, że jeżeli poszedłby z nią, zostałby imperatorem Imperium Jar Jara.[9] Ostatecznie jednak Shmi i Leii udało się dojść do porozumienia. Obie zgodziły się na dalszą realizację planu pierwszej z nich.[6]

Niefortunnie dla Leii Windu jej spacer z Jar Jarem dostrzegł Han Solo. Mężczyzna poinformował o tym pozostałą część rodziny Skywalkerów.[6]

W pewnym momencie swojego życia Leia Windu otrzymała od Katarzyny, która zajmowała się analizowaniem prastarych dokumentów, ściśle tajne informacje o tym, jak zdobyć pierwszy miecz świetlny, artefakt przeznaczony dla Szablon:Wybraniec. Wiedzę tę kobieta miała przekazać Shmi, która chciała zniszczyć broń w obawie, że panowanie nad nią może posiąść syn wybranego, Luke.[2] Z racji swoich dobrych kontaktów z rodziną Leia jednak powiedziała o nich Padmé i Donacie Kenobim.[14]

Powstanie Imperium Edytuj

Zgodnie z porozumieniem zawartym przez kobiety, Binks miał nadal pozostawać kochankiem Leii, jednocześnie stając się imperatorem Imperium Jar Jara. Przyjaciółki przetransportowały go na jedną z planet galaktyki i umieściły na ławie tortur.[6]

Wtedy właśnie Shmi powiedziała Leii, że udało jej się zorganizować armię droidów, które swoim wyglądem przypominały przedstawicieli rasy Gungan. Wytłumaczyła jej także, że będzie lepiej, jeżeli one będą rządzić państwem z ukrycia, a oficjalną władzę przekażą Jar Jarowi. Miało to bowiem pozytywnie wpłynąć na wizerunek ich monarchii. Następnie Skywalkera postanowiła zaatakować Rattoine, na której mieli przebywać najważniejsi dowódcy Republiki. Informację tę kobieta także uzyskała od Katarzyny.[6]

Na zakończenie konwersacji Shmi powiedziała, że udało jej się zdobyć eliksir ożywiający, który za czasów wojen klonów mistrz Feel podarował kanclerzowi Palpatine'owi. Zgodnie z jej planem, mikstura miała posłużyć do odbudowania potęgi Sithów i zniesienia dotychczasowej zasady dwóch Dartha Bane'a.[6]

Atak na Rattoine i śmierć Edytuj

Leia śmierć

Śmierć Leii Windu z rąk Jar Jara.

Niedługi czas potem Shmi Skywalker i Leia Windu przebywały już na pokładzie Oka Shmi, okrętu należącego do pierwszej z nich. Były w towarzystwie skutego Jar Jara, który bardzo narzekał, że chciałby opuścić pokład razem z kobietami. Początkowo ukrywająca swoją złość, Leia ostatecznie przystała na jego propozycję.[1]

Krótko po wejściu w atmosferę Oko Shmi rozpoczęło ostrzeliwanie obywateli Rattoine zgromadzonych na obchodach piątych urodzin Kylorenka. Kiedy głos zabrała Mon Mothma, Wielka Kanclerz Nowej Republiki, i poprosiła o zachowanie stosunków dyplomatycznych, została ostrzelana z wielkiej lufy statku.[1]

Kiedy Leia, Jar Jar i Shmi wyszły na powierzchnię, Skywalkera wyczuła obecność kryształów kyber w pobliskiej jaskini i poprosiła przyjaciółkę, aby poszła to sprawdzić. Zgodnie z obietnicą jednak miał jej towarzyszyć Binks. Niedługi czas później oboje znaleźli się w grocie. Gdy Leia powiedziała, że nic nie zauważyła, została ugodzona mieczem świetlnym w serce z rąk Jar Jara, który powiedział, że nie da się więcej oszukiwać.[1]

Post mortem Edytuj

Tak, Leia Windu chodziła kiedyś z bossikiem, tak. Ja jestem jej siostrą, na imię mi Padmé.
— Padmé Kenobi o Leii Windu po jej śmierci.[15]

Uciekającego Jar Jara zauważył Kylorenek, który czym prędzej udał się za nim w pościg.[1] Udał się za nim na Tatooine, gdzie spotkał Rugora Nassa w towarzystwie jego żony, Padmé Kenobi. Chłopiec początkowo pomylił ją z jej bliźniaczką. Kobieta jednak szybko sprostowała zaistniałą sytuację.[15]

Pół roku po śmierci Leii życie Donaty i Padmé, które jako jedyne posiadały sekretną wiedzę, było zagrożone ze strony Shmi. Kobieta jednak nie poznała ich lokalizacji,[14] a krewniaczkom Leii na pomoc przybyli przedstawiciele Nowej Republiki.[16]

Kiedy kanclerz Lanever Villecham poznał Padmé Kenobi, zauroczył się w kobiecie, a kiedy ta odmówiła jego miłości, otrzymał informację od Kylorenka o egzystencji jej siostry, która zmarła przed rokiem. Wtedy obie istoty rozumne postanowiły udać się na pokład Oka Shmi. Udało się im namówić Dartha Ewada do ofiarowania im eliksiru ożywiającego.[16]

Powtórne życie Edytuj

Przywrócenie do życia Edytuj

Wiesz co, Kylorenku? Ona nie jest aż taka ładna, jak jej siostra. Chodź, wracamy do domu.
— Lanever Villecham, patrząc na zwłoki Leii Windu.[2]
Snowindu

Przywrócona do życia Leia Windu na Rattoine.

Kylorenek i Lanever Villecham udali się na Ratooine, miejsce, gdzie po raz ostatni widziano Leię. Kiedy weszli do jaskini, zastanawiali się, jak daleko od nich mogło się znajdować ciało kobiety. Gdy je znaleźli, Lanever Villecham stwierdził, że Leia nie była aż tak ładna, jak jej siostra, i zaproponował pozostawienie jej zwłok. Kylorenek jednak był innego zdania; chłopiec uważał, że skoro zadali sobie tyle trudu, aby dotrzeć na tę skutą lodem planetę, to najlepiej będzie, jeżeli zrobią to, co zamierzyli.[2]

Początkowo Kylorenek nie wiedział, w jaki sposób powinien użyć eliksir ożywiający, a kiedy Lanever Villecham powiedział mu, aby wlał jej go do ust, bał się, że kobieta mogłaby się zachłysnąć i umrzeć. Na te słowa kanclerz oznajmił, że chłopiec jest głupi, ponieważ Leia Windu i tak już nie żyła od pół roku. Kylorenek zatem posłuchał słów głowy Republiki, jednak szybko zorientował się, że ciało jego ciotki było tak zamarznięte, że nie dałoby rady wlać płynu do jej otworu gębowego. Lanever Villecham, coraz bardziej poirytowany, odparł, żeby chłopiec po prostu ją tym polał. Dziedzic Skywalkerów zdecydował się ostatecznie na ten krok, w efekcie czego Leia zaczęła się przebudzać, najpierw otwierając swoje wybite prawe oko, a później lewe. Przyjaciele, którzy zdecydowali się ją ożywić, wytłumaczyli jej wtedy wszystko, co zaszło. Kiedy wszyscy troje opuszczali jaskinię, Kylorenek dostrzegł w śniegu poćwiartowane ciało Katarzyny.[2]

Powrót do Luke'a Edytuj

Luke... Luke... przepraszam... ja...
— Leia Windu przepraszająca Luke'a za liczne zdrady.[2]

W międzyczasie Luke'owi Skywalkerowi i Darthowi Ewadowi, który przeszedł na jasną stronę i wrócił do imienia „Feel”, udało się pokonać Shmi, w efekcie czego kobieta poniosła śmierć. Jeszcze tego samego dnia wieczorem wszyscy zebrali się na pokładzie statku Wroobel Millennium. W pewnym momencie do rozmowy dołączyli Leia Windu, Kylorenek i Lanever Villecham. Gdy tylko Leia zobaczyła Luke'a, zaczęła go przepraszać, jednak ten tylko objął swoją żonę i pocałował ją, jak gdyby nigdy nic, darując jej wszystko i ciesząc się z jej powrotu do życia. Po chwili mąż zapytał swoją żonę, czym była tak pożądana przez Shmi lokalizacja. Ta odpowiedziała mu, że chodziło o lokalizację pierwszego miecza świetlnego przeznaczonego dla wybrańca. Babcia Luke'a bała się bowiem, że to jemu, jako synowi wybranego, a nie jej, jako jego matce, przypadnie dziedzictwo władania broni, dlatego zdecydowała się ją znaleźć i zniszczyć. Luke odparł wtedy, że w takim razie obowiązek odnalezienia artefaktu przypadnie właśnie im.[2]

Wyprawa na Jakku Edytuj

Wiecie co... nie widzę sensu w ożywianiu go. Tak właściwie, to mam jeszcze jedno dziecko, Celinę, i to właśnie dlate...
— Leia Windu, przyznając się do romansu z Lando.[17]
Pajda i Leia

Leia Windu i Pajda na Jakku.

Trzy miesiące po ożywieniu Leii Feel i Luke wyruszyli na poszukiwanie pierwszego miecza świetlnego, zgodzie z tym, co przekazała im Leia, udając się na księżyc Endora. Aby jednak mogli zdobyć artefakt, musieli najpierw odnaleźć sześć mieczy świetlnych we wszystkich kolorach tęczy. Do swojej podróży wykorzystywali V-wing Hana Solo.[17]

Tymczasem Leia Windu w towarzystwie Kylorenka i Lanevera Villechama udała się na Jakku, gdzie doleciała na pokładzie Wroobla Millennium, celem wylania eliksiru ożywiającego. Podczas przechadzania się po pustynnej powierzchni ciała niebieskiego Leia zapytała przyjaciół, czy aby na pewno byli pewni, że robią dobrze. Dodała wręcz, że z pomocą tego płynu można by zdziałać wiele dobrego. Na te słowa odezwał się Lanever, który stwierdził, że owszem, ale nie można zacierać tajemnicy śmierci. Powiedział, że przecież ciała wszystkich osób, na których im zależało, i tak zostały już zniszczone, czego dowodem miały być zwłoki Aldebary, zmarłej żony Feela.[17]

Idąc tak, Kylorenek zapytał Lenevera Villechama, co by się stało, gdyby wypił zawartość plastikowej butelki. Kanclerz odpowiedział mu, że jest głupi, ponieważ takie zachowanie nie miałoby sensu dlatego, że on i tak już żył. Na te słowa odezwała się Leia Windu, która dodała, że płyn ten jest wyjątkowo niesmaczny. Po chwili ciszy chłopiec znowu się odezwał, tym razem pytając, dokąd właściwie wszyscy zmierzali, skoro nie miało znaczenia to, gdzie eliksir zostałby wylany, co dotyczyło nie tylko konkretnego miejsca na pustyni, ale także innych planet.[17]

Po jakimś czasie obywatele Nowej Republiki ponownie się zatrzymali i zobaczyli przed sobą ciało Lando Calrissiana leżące obok wypalonego ogniska. Lanever Villecham wpadł wtedy na pomysł, ażeby go ożywić, czemu sprzeciwiła się Leia Windu. Kobieta pamiętała bowiem, że to ona spiskowała ze Shmi, aby zabić mężczyznę, po to, żeby nikt nigdy nie dowiedział się o jej romansie z nim i o ich córce Celinie. Kiedy nie było innego wyjścia, obecna żona Luke'a postanowiła przyznać się teraz do swoich przewinień. W tym jednak momencie Lando obudził się ożywiony i zaczął przywoływać Shmi, nazywając ją głupią. Leii kamień spadł z serca. Nie miała bowiem zamiaru dokończenia swoich zwierzeń. Zaproponowała, aby czym prędzej wylać eliksir.[17]

Kylorenek wziął sobie do serca propozycję Leii, jednak po chwili znowu się wycofał. Kiedy Lanever Villecham zapytał go, dlaczego po prostu nie wyleje płynu, ten odparł, że nie ma pojęcia, w którym miejscu. Sfrustrowana Leia Windu powiedziała, że zupełnie tak, jak powiedział on wcześniej, nie ma to najmniejszego znaczenia, a złapawszy buteleczkę w swoje owłosione ręce, zgniotła ją i rzuciła na piasek. Kanclerz powiedział wtedy Kylorenkowi, że mógł był zrobić tak od razu. Wtedy Leia powiedziała, że przez swoją impulsywność przecięła sobie rękę, i zapytała, czy na statku jest apteczna. Dopiero wtedy okazało się, że nikt nie wiedział, gdzie znajdował się statek. Po chwili rozpaczy, na jaką zdali się obywatele Nowej Republiki, z piasku za nimi poczęła wyłaniać się sylwetka istoty ludzkiej. Lando obawiał się, że mógł to być sarlacc chcący zemsty. Po chwili okazało się jednak, że osobą tą była Pajda, na której grób upadła rozbita buteleczka z eliksirem. Kobieta przedstawiła się zaprosiła przybyłych do swojej posiadłości, pod warunkiem że spadkobiercy nie dobrali się jeszcze do niej.[18]

Osobowość i umiejętności Edytuj

Leia Windu miała wiele rozterek sercowych i wielu wybranków życia, była puszczalska[3]. Uchodziła za kobietę atrakcyjną[5]. Była osobą umięśnioną[3].

Chociaż Leia miała wielu mężczyzn, zależało jej, aby dostrzegano w niej to, co ma w środku, a nie zwracano uwagę tylko na jej urodę. Aby temu zapobiec, kobieta zdecydowała się mieć grube pośladki.[9]

Chociaż bliźniaczki Kenobi nie lubiły odwiedzać domu swojej matki z powodu panującego tam odoru, całą rodziną widziały się codziennie. Na spotkania przybywał także duch Obi-Wana.[14]

Mężczyźni Leii Windu Edytuj

Imię chłopaka Typ związku Lata związku Potomstwo
Rugor Nass Para Przed 22 BBY Brak
Mace Windu Związek małżeński Od bitwy o Dantooine do 19 BBY Brak
Nute Gunray Nierejestrowany związek partnerski Przed 19 BBY Srut Gunray
Luke Skywalker Związek małżeński Po 4 ABY do 10 ABY, od 11 ABY Brak
Lando Calrissian Romans Pomiędzy 4 a 10 ABY Celina Calrissian
Han Solo Romans Pomiędzy 4 a 10 ABY Brak
Chewbacca Romans Pomiędzy 4 a 10 ABY Brak
Jar Jar Binks Romans 10 ABY Brak

Poza światem Gwiezdnych wojen Edytuj

Porównanie

Porównanie zamysłu Giala Ackbara i Mustafara29.

Leia Windu została stworzona na potrzebę alternatywnej Sagi Mariuszka przez użytkownika Gial Ackbar. Pojawiła się także w Opowieściach z Kywalker. Do fanonu kanonicznego w 2016 roku wprowadziły ją Przypadki mistrza Feela. W 2017 z kolei powróciła w Aucie ciemności, i chociaż jej postać została uśmiercona w pierwszej serii, pod koniec drugiej ożywiona powróciła do fabuły. We wrześniu 2017 pojawiła się także w sezonie trzecim.

W innych językach
W innych językach