FANDOM

Autor: Mustafar29
Fanon kanoniczny (wersja alternatywna)· Artykuł polecany na grudzień 2017

Kywalker było wioską położoną na planecie Dantooine, wraz z którą zostało wysadzone w 11 ABY przez siły dowodzonego przez Shmi Skywalker Ogromnego Królestwa Sithów.

W swojej historii Kywalker było częścią Republiki Galaktycznej, a w późniejszym czasie Sojuszu dla Przywrócenia Republiki i Królestwa Galaktycznego, zawsze jednak zachowując urząd swojego niezawisłego sołtysa.

Historia Edytuj

Wojny klonów Edytuj

Kywalker zostało założone przed wojnami klonów, a przed wybuchem konfliktu razem z całą Dantooine weszło w skład Republiki Galaktycznej[3]. Żyła tam wtedy znana w galaktyce Rodzina Kenobich. Córki Donaty, Leia i Padmé, a także jej syn Obi-Wan[5]. Dziewczęta były rówieśniczkami Shmi Skywalker, z którą Leia chodziła do jednej szkoły[5].

W czasie konfliktu, na polecenie Dartha Sidiousa, do miejscowości przybyli mistrz Jedi Feel wraz ze swoją małżonką, Aldebarą, i przyjacielem, Luckiem Spacemanem, celem zamordowania Agaty, co uczynili, podając jej narkotyki zamiast mleka w proszku w jednym z pobliskich sklepów. Wracając do statku, dostrzegli dwoje kywalkerian, Shmi Skywalker i Moca.[6]

W 21 BBY Kywalker objęła bitwa o Dantooine, w czasie której Leia poznała walczącego na niej Mace'a Windu i wzięła z nim ślub.[5]

Era Imperium Edytuj

Ball smyczek

Ball Smyczek – sołtys Kywalker w erze Imperium.

Po 19 BBY władzę w Kywalker, podobnie jak na całej Dantooine, objęło Imperium Galaktyczne. W erze jego tyranii w miejscowości odbyło się starcie pomiędzy Dinozaurami a jego naturalnymi mieszkańcami. Na skutek bitwy poważne obrażenia odniósł m.in. Gucio z Kywalker. Chwilę po zdarzeniu na miejsce wstawili się mistrz Feel, Aldebara Opress, Luck Spaceman, Han Solo i Chewbacca, poszukujący dla siebie miejsca po zniszczeniu Jueseja.[7]

W pewnym momencie panowania Imperium sołtystwo nad wioską objął zabracki mężczyzna, Ball Smyczek[2]. Jako właściciel WookieeStation, oddał on swoją stację w posiadłości Królestwa Galaktycznego, jednocześnie przyjmując wojskowy stopień komandora[8] i funkcję Pierwszego Senatora[2].

W 1 BBY do Kywalker przybyły dwie wrogo nastawione do siebie armie: Królestwa Galaktycznego, którą dowodził Gial Akcbar, oraz Nowej Federacji, po stronie której stali Darth Shpanner, Shmi Skywalker oraz postronni jej Lordowie Sitsów. W czasie bitwy śmierć ponieśli Shpanner, znany również jako Cliegg Lars, oraz sołtys miejscowości Ball Smyczek, który wspierał Królestwo.[2]

Czasy Nowej Republiki Edytuj

W 10 ABY w rodzinie Kenobich nastał spór, gdyż Leia Windu związała się z dawnym chłopakiem swojej matki, Jar Jarem Binksem[5]. Shmi Skywalker i Leia Windu niebawem połączyły jednak swoje siły, wykorzystując Gunganina do założenia Imperium Jar Jara, które miało zagrozić rządom Nowej Republiki[9].

Rok później, kiedy Leia Windu nie należała już do grona żywych, Donata i Padmé uświadomiły sobie, że były jedynymi osobami, które znały tajemnicę o legendarnym mieczu świetlnym, tak bardzo pożądanym przez Shmi i jej nowe Ogromne Królestwo Sithów. W tym samym czasie biuro kanclerza Lanevera Villechama wezwało obie kobiety do skontaktowania się z rządem demokratycznego państwa, z racji że sam Luke Skywalker został porwany przez swoją babcię, która za wszelką cenę chciała poznać ich lokalizację.[10]

Destroyed-Planet

Zniszczenie Dantooine.

Kiedy Shmi przyleciała na Dantooine i zauważyła, że obie kobiety z rodu Kenobich zdążyły już były opuścić planetę, rozkazała spalenie ich posiadłości. Sama z kolei wróciła na pokład swojego okrętu, Oka Shmi, i rozkazała przyprowadzić do siebie Skywalkera. Chcąc wymusić na nim zdradzenie lokalizacji Donaty i Padmé lub bezpośredniej lokalizacji miecza, zagroziła mu, że będzie stanie posunąć się do zniszczenia całej Dantooine, w momencie gdy ten nie zdecydowałby się ich podać. Kiedy Luke oznajmił jej, że nie wiedział o niczym, o czym ona mówiła, ta rozkazała wysadzenie planety, z czym jej krążownik uporał się bezproblemowo. Na te słowa Luke krzyknął, przerażony śmiercią wielu istnień.[1]

Mieszkańcy Edytuj

Kywalker było zamieszkiwane przez Ludzkie Pszczoły, w tym przez lady Klementynę, która prowadziła swoją działalność o nazwie Kywalker's Miodzio[11]. Jedną z przedstawicielek gatunku Gwiezdnych Krów była Agata[6]. Wywodząca się z Kywalker Shmi na pewnym etapie swojego życia chodziła z mężczyzną imieniem Moc[6], a częstym bywalcem miejscowego sklepu był Bartłomiej, pracujący jako drwal[6].

Z Kywalker pochodziła rodzina Kenobich, która odegrała znaczącą rolę na kartach historii galaktyki, Donata, Leia, Padmé i Obi-Wan.[5]

Polityka Edytuj

Władze w Kywalker sprawował sołtys[2]. Na kartach swojej historii Kywalker miało odnotowaną przynależność do Republiki Galaktycznej[3] i Sojuszu Rebeliantów[4], a także Królestwa Galaktycznego[2].

Panorama Edytuj

Kywalker z kosmosu

Kywalker widziane z kosmosu.

W Kywalker znajdowały się ratusz i park; miejscowość posiadała własny sklep, a ulubioną knajpą mieszkańców była Kafe Rancor[7]. Rodzina Kenobich zamieszkiwała z kolei niewielki dom[5]. W miejscowości znajdowało się także niewielkie wzgórze, zwane Górą Śmierdzącego Krzysia[6].

Fauna i flora Edytuj

Kywalker zamieszkiwały dwa specyficzne i rzadko spotykane w galaktyce gatunki, mianowicie Ludzkie Pszczoły[11] i Gwiezdne Krowy[6]. Oba zaliczano do raz inteligentnych.

Astronomia Edytuj

Z racji że Kywalker znajdowało się na Dantooine, wraz z całą planetą orbitowało w Nieznanych Rubieżach.