FANDOM

Kanon
anon
Moment Artykuł niedokończony fabularnie!
Ten artykuł jest niedokończony fabularnie z powodu twórczości fanowskiej, która właśnie powstaje. Wszelkie uwagi prosimy kierować do koordynującego fanonem autora.

Cień Imperium znany też jako Zhańbione Imperium lub bardziej oficjalnie Imperium Rubieży to państwo utworzone na ruinach Imperium Galaktycznego w 6 ABY, które dołączyło do Najwyższego Porządku w 20 ABY.

Historia Edytuj

Początki [6 ABY – 12 ABY] Edytuj

Cień Imperium powstał z 12 floty Imperium Galaktycznego i części niedobitków z bitwy o Jakku, nad którymi dowództwo przejął wielki admirał Kor Feryi i admirał floty Mant Matner. Nowo utworzone siły zgromadziły się nad planetą Hyphosis, na której był ukryty superniszczyciel Frectiser, ten został czołowym okrętem floty. W przestrzeni została rozpoczęta budowa dużej stoczni mogącej pomieścić od 10 do 30 niszczycieli, zależnie od klasy, która została zakończona pod koniec 11 ABY. Pół roku później na księżyc pobliskiej planety, Athos V została wysłana grupa zwiadowcza mająca na celu zinfiltrować imperialne archiwum projektów, aby zdobyć niezrealizowane plany statków, droidów oraz myśliwców.

Wojna z Nową Republiką [13 ABY] Edytuj

Play-button Zobacz główny artykuł: Wojna trzydniowa

Cień Imperium wiernie kontunuował tradycje i ideały Imperium, jednak znaleźli się sympatycy Nowej Republiki. Próbowali oni za wszelką cenę przejąć władzę nad państwem, aby doprowadzić do jego upadku. Spisek został szybko odkryty przez admirała floty Manta Matnera, a próba zlikwidowania go podjęta od razu. Zdrajcy zostali wtrąceni do więzienia, jednak Republika prędko zareagowała i zaatakowała główną siedzibę Cienia Imperium na Hyphosis. Na orbicie planety rozegrała się bitwa, która trwała trzy dni. Zwycięstwo stanęło po stronie obrońców, jednak straty dla obu frakcji były duże. Superniszczyciel Frectiser oraz stocznia nad planetą została mocno uszkodzona co odznaczyło się dla zwycięzców ogromnymi stratami materialnymi. Dzień po bitwie na Ord Mantell został podpisany traktat pokojowy za prośbą agresora.

Projekt Imperialis [14 ABY] Edytuj

Pomimo tego, że siły zbrojne państwa rozwijały myśliwce, droidy i pancerze szturmowców na podstawie projektów z Athos V, to rozwój niszczycieli stał w miejscu, mimo produkcji potężnego Immobilizera 432. W życie wdrożony został projekt, który nazwano Imperialis. Miał on być technologicznym skokiem do przodu Cienia Imperium, gdyż zakładał on stworzenie serii nowoczesnych niszczycieli, które w niewielkich grupach mogły niszczyć całe floty. Udało się to częściowo. Dwa z sześciu modeli zostały wprowadzone do produkcji, natomiast reszta była zbyt droga, aby sobie na nie pozwolić.

Kampania Yaarmorrska [14 ABY - 16 ABY] Edytuj

Około roku po wojnie trzydniowej za zgodą Mon Mothmy założono organizację, którą nazwano Sojuszem Nissańskim. Głównym celem tego zabiegu było pozostawienie dobrego imienia Nowej Republiki i dalsza demilitaryzacja tegoż państwa. Armia szybko rozpoczęła pierwsze walki ze Zhańbionym Imperium, jednak nie były one tak krwawe i zagorzałe, jak Kampania Mandaloriańska, której celem było ostateczne zniszczenie post-imperialnych. Pierwszą większą bitwą była bitwa o Yaarmorrę, od której kampania wzięła swoją nazwę, i która przyniosła śmierć około 137 milionom cywili i żołnierzy. Walki ciągnęły się przez niemal 3 lata, jednakże rząd Nowej Republiki zauważył zbrodnie Sojuszu i ją rozwiązano. Ostatnią bitwą kampanii była potyczka na Keldac, gdy siły, które były dalej wierne przywódcy rozwiązanej organizacji - Riakanowi Delphowi coraz bardziej zbliżały się do Hyphosis. Ostatnia bitwa była jednym z największych sukcesów Cienia.

Ostatnie lata [17 ABY – 20 ABY]Edytuj

Przez ostatnie lata swojego istnienia Cień Imperium się powoli rozwijał. Przejmowane były kolejne sektory na Nieznanych Regionach i północnych Zewnętrznych Rubieżach. Dowództwo planowało zniszczenie Nowej Republiki bez wywoływania wojny. W 18 ABY odkryli Najwyższy Porządek, z którym od razu zawarli pokojowe stosunki. Oba wzajemnie sobie pomagały, aż w końcu w 20 ABY Cień dołączył do Porządku, który znacznie szybciej się rozwijał. Imperium Rubieży teoretycznie istniało do czasu, w którym Porządek wyszedł na jaw, jednak już wcześniej całkowicie mu podlegało.

Siły zbrojne Edytuj

Flota Edytuj

Play-button Zobacz główny artykuł: Marynarka Cienia Imperium

Podobnie jak w Imperium Galaktycznym, flota dla Cienia stanowiła główną siłę militarną. W jej skład wchodziły zarówno produkowane jeszcze za czasów Imperium gwiezdne niszczyciele i mniejsze jednostki, jak i zupełnie nowe, które często były znacznie potężniejsze. Jako wsparcie dla floty wykorzystywano lotnictwo, które mu bezpośrednio podlegało. Na jego uzbrojeniu oczywiście były myśliwce TIE, jednak niektóre, wyborowe eskadry, wykorzystywały inne typy myśliwców.

Wojska planetarne Edytuj

Play-button Zobacz główny artykuł: Armia Cienia Imperium

Na powierzchni korzystano z sił lądowych, których organizacja była praktycznie identyczna co w Imperium. W ich skład wchodziły siły pancerne, korpus szturmowców i korpus oficerski. Cień Imperium wykorzystywał szerszą liczbę specjalizacji szturmowców, jednak zasoby pancerne były mniejsze.

Stosunki Edytuj

  • Najwyższy Porządek – pokojowe, czasami wzajemnie sobie pomagali.
  • Nowa Republika – wrogie, po wojnie trzydniowej podpisano traktat pokojowy.
  • Chissowie – neutralne, pod koniec istnienia często handlowali.