FANDOM

K
anon
Moment Artykuł niedokończony fabularnie!
Ten artykuł jest niedokończony fabularnie z powodu twórczości fanowskiej, która właśnie powstaje. Wszelkie uwagi prosimy kierować do koordynującego fanonem autora.

Cień Imperium to organizacja utworzona na ruinach Imperium Galaktycznego w 6 ABY, która dołączyła do Najwyższego Porządku w 20 ABY.

Historia Edytuj

Początki [6 ABY – 12 ABY] Edytuj

Cień Imperium powstał z 12 floty Imperium Galaktycznego i części niedobitków z bitwy o Jakku, nad którymi dowództwo przejął wielki admirał Kor Feryi i admirał floty Mant Matner. Nowo utworzone siły zgromadziły się nad planetą Hyphosis, na której był ukryty superniszczyciel Frectiser, ten został czołowym okrętem floty. W przestrzeni została rozpoczęta budowa dużej stoczni mogącej pomieścić od 10 do 30 niszczycieli, zależnie od klasy, która została zakończona pod koniec 11 ABY. Pół roku później na księżyc pobliskiej planety, Athos V została wysłana grupa zwiadowcza mająca na celu zinfiltrować imperialne archiwum projektów, aby zdobyć niezrealizowane plany statków, droidów oraz myśliwców.

Wojna z Nową Republiką [13 ABY] Edytuj

Play-button Zobacz główny artykuł: Wojna trzydniowa

Cień Imperium wiernie kontunuował tradycje i ideały Imperium, jednak znaleźli się sympatycy Nowej Republiki. Próbowali oni za wszelką cenę przejąć władzę nad organizacją, aby doprowadzić do jej upadku. Spisek został szybko odkryty przez admirała floty Manta Matnera, a próba zlikwidowania go podjęta od razu. Zdrajcy zostali wtrąceni do więzienia, jednak Republika prędko zareagowała i zaatakowała główną siedzibę Cienia Imperium na Hyphosis. Na orbicie planety rozegrała się bitwa, która trwała trzy dni. Zwycięstwo stanęło po stronie obrońców, jednak straty dla obu frakcji były duże. Superniszczyciel Frectiser oraz stocznia nad planetą została mocno uszkodzona co odznaczyło się dla zwycięzców ogromnymi stratami materialnymi. Dzień po bitwie na Ord Mantell został podpisany traktat pokojowy za prośbą agresora.

Projekt Imperialis [14 ABY] Edytuj

Pomimo tego, że organizacja rozwijała myśliwce, droidy i pancerze szturmowców na podstawie projektów z Athos V, to rozwój niszczycieli stał w miejscu. W życie wdrożony został projekt, który nazwano Imperialis. Miał on być technologicznym skokiem do przodu Cienia Imperium, gdyż zakładał on stworzenie serii nowoczesnych niszczycieli, które w niewielkich grupach mogły niszczyć całe floty. Udało się to częściowo. Dwa z sześciu modeli zostały wprowadzone do produkcji, natomiast reszta była zbyt droga, aby sobie na nie pozwolić.

Ostatnie lata [14 ABY – 20 ABY]Edytuj

Przez ostatnie lata swojego istnienia Cień Imperium się powoli rozwijał. Przejmowane były kolejne sektory na Nieznanych Regionach i północnych Zewnętrznych Rubieżach. Dowództwo planowało zniszczenie Nowej Republiki bez wywoływania wojny. W 18 ABY odkryli Najwyższy Porządek, z którym od razu zawarli pokojowe stosunki. Obie organizacje wzajemnie sobie pomagały, aż w końcu w 20 ABY Cień dołączył do Porządku, który znacznie szybciej się rozwijał.

Stosunki Edytuj

  • Najwyższy Porządek – pokojowe, czasami wzajemnie sobie pomagali.
  • Nowa Republika – wrogie, po wojnie trzydniowej podpisano traktat pokojowy.
  • Chissowie – neutralne, pod koniec istnienia często handlowali.