FANDOM

L
egendy

Buba Nub był sullustańskim łowcą nagród, inżynierem, pilotem i wynalazcą. Zazwyczaj współpracował z Lomi Altori jako jej pokładowy mechanik, choć podejmował się również samodzielnych misji.

Buba był niski, nawet jak na przedstawiciela swojej rasy, i posiadał wyraźną nadwagę. Nosił rzadko spotykany u sullustan zarost – wąsy przechodzące w bokobrody. Zwykle ubierał się w ciemnozielony kombinezon z kapturem, a szyje okręcał długim białym szalikiem. Zazwyczaj spotkać go można było w towarzystwie jego astrodroida P2K20, którego wykorzystywał jako schowek na piwo i przekąski.

Buba był niezwykle uzdolnionym mechanikiem i inżynierem, specjalizującym się w statkach i zbrojach. Dysponował także ponadprzeciętnymi umiejętnościami w zakresie pilotażu i komputerów. Podczas swej kariery łowcy nagród nauczył się również skutecznie posługiwać się blasterami, choć podczas walki polegał raczej na swych wynalazkach i technicznych gadżetach.

Największym dziełem Buby Nuba był jego wielofunkcyjny skafander bojowo-operacyjny – zbroja wyposażona w liczne usprawnienia oraz uzbrojenie.